Even wennen! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lotte Threels - WaarBenJij.nu Even wennen! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lotte Threels - WaarBenJij.nu

Even wennen!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

09 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Hoi allemaal,

Nou inmiddels ben ik veilig geland op Curaçao en begin ik al een beetje te wennen aan alles hier!
De vliegreis was wel wat lang, maar door al het eten en drinken wat we van KLM kregen was het nog best te doen. Eenmaal op het vliegveld hier werden we opgehaald en gebracht naar ons appartementje. Eerste indruk was meteen goed! Het zag er allemaal netjes uit en ruim ook. 'S avonds hebben we nog en kleine rondleiding gehad, maar om 21.30 uur lagen we toch allebei in ons bed. Wat uiteindelijk niet goed was, want we waren allebei de volgende ochtend om 05.00 uur klaar wakker.. We hadden schijnbaar last van een jetlag, hebben we dat ook eens ervaren!

Aan het einde van onze straat staat een supermarkt, heel handig dat die zo dichtbij is. Toen we daar voor het eerst kwamen kreeg ik pas echt het gevoel dat we op Curaçao zijn. Alles gaat langzaam; het vakken vullen gaat met een theetje in je hand en met muziek uit je telefoon, als je klaar staat om af te rekenen beginnen ze eerst met degene achter je te praten en uiteindelijk ben jij ergens een keer aan de beurt. Maar he, we hebben de tijd hoor!
We hebben helaas nog geen auto, die gaat wel geregeld worden, maar dat duurt allemaal wat langer dan dat ze zeggen natuurlijk, dus we kunnen nog niet veel. We lopen tot nu toe elke dag wel naar het strand, dat is zo'n 20 minuten lopen. Op zich helemaal niet erg hoor, maar het is wel een beetje warm.
Omdat ons appartement in de tuin van een soort studentenhuis ligt, hebben we nog 6 huisgenoten. We hadden woensdagavond al met een paar kennisgemaakt, de rest zagen we donderdagavond. Ik heb niet meteen met iedereen een klik, maar wie weet komt het nog.
1 meisje wat hier al lang zit heeft ons donderdagavond mee op sleeptouw genomen samen met haar vriendin. Was erg gezellig! Je ziet dan niet veel van de lokale mensen hoor, want alle clubs of kroegjes staan vol met Nederlandse jongeren die hier werken of stage lopen.

Gister hadden we de hele dag regen! Denk je weg te zijn van alle kou en regen, komt het hier uit de lucht. Maar gelukkig konden we gewoon in onze slippers en korte broek er doorheen lopen hoor.
Gisteravond mochten we weer meerijden met onze huisgenoot en haar vriendin, dat was weer heel aardig.

Verder mogen we morgen gaan beginnen op onze stage! Het verblijf is open van 07.00 uur tot 18.30 uur, wij mogen zelf bepalen wanneer we beginnen omdat ze de ervaring hebben dat SPH'ers daar professioneel genoeg voor zijn. Dus morgen starten we om 09.30 uur, onze soort begeleider begint dan ook pas. We gaan de eerste maand elke middag mee lopen op 2 groepen, dat zijn de opvang groepen voor de minder bedeelde kinderen. Het is de bedoeling dat wij daar gaan observeren. De ochtenden komen dan vol te zitten met overleggen met de andere 2 stagiaires en alles eerst maar eens een beetje verkennen!

Nou we worden zo opgehaald door iemand die ons even naar een autoverhuur bedrijf gaat brengen. We hebben besloten om een auto voor deze week te huren, aangezien degene die geregeld gaat worden ook nog wel een week gaat duren. Het zijn wel wat extra kosten, maar met Kathy en haar ontstoken teen komen we ook niet veel verder.

Ik schrijf snel weer!

• 09 Februari 2014 - 18:21

Bram:

Wat een leuk verslag, een geweldige start(behalve die teen) beleven jullie.
    Ben haast jaloers, zie nu al uit naar je volgende verslag.
    gr.Bram.

• 10 Februari 2014 - 12:45

Jacqueline:

Hoi Lotte,

klinkt allemaal helemaal goed en voor je het weet zit jij ook helemaal in de curacao flo. Heerlijk toch dat alles zo relax gaat, zouden we hier ook wat meer moeten doen. Wij hebben het op Tenerife ook gemerkt en ik moet je zeggen het beviel me wel. Er is daar 1 rijksweg met 2 banen waar je 120 km mag en wat denk je niemand rijdt harder dan 100 km en alleen cas moest in zijn gehuurde fiatje 500 iedereen inhalen met een gang van 120 km. Ik begreep er niets van dan heb je vakantie en dan loop je nog zo te stressen. Doe het lekker rustig aan geniet lekker van alles.

Dikke zoen Jacqueline

• 10 Februari 2014 - 21:20

Lies:

Wat een verrassing, Lotte. Bram heeft je verhaal naar ons doorgestuurd. We blijven graag op de hoogte.
    Hoeveel kinderen zitten er in jouw groep? Hoe oud? Dat horen we dus nog wel eens.
    Voor nu: veel succes en mooie ervaringen
    Lies en Willemijn

• 11 Februari 2014 - 10:27

Tamaike:

Hoi Lotte,

Leuk om wat te lezen van je! Geniet ervan, en hopelijk kunnen jullie elkaars ervaringen in de zorg goed delen en uitvoeren!

Liefs,
    Bob en Tamaike.

• 13 Februari 2014 - 10:33

Ben En Anita:

Ha Lotte,

aangezien je reisverslag in spam terecht is gekomen lees ik het nu pas.
    Het klinkt allemaal goed, maar dat hadden wij ook al van je Ma begrepen en jullie hebben een auto nu, dus karren maar :-)
    Wij hopen dat jullie eerste week leuk op school was.
    Tot de volgende keer!!

X (Ben en) Anita